Värbamisagentuure on Eestis nagu seeni peale vihma: Kuidas päriselt eristuda ja kuidas see läheb 2024. aasta värbamistrendidega kokku

Uudised & Blogi

Kommenteeri
Viimastel aastatel on värbamisagentuuride arv Eestis märkimisväärselt kasvanud, muutes selle valdkonna tihedalt konkureerivaks turuks. Ettevõtted, kes otsivad neile kõige sobilikemaid inimesi, seisavad sageli silmitsi küsimusega, millise agentuuri teenuseid kasutada. Kuidas saaks üks värbamisagentuur tõeliselt eristuda, kui konkurents on nii tihe? Vaatame, millised strateegiad teoorias võiksid aidata agentuuridel silma paista ja kuidas need haakuvad 2024. aasta värbamistrendidega.

Personaalne lähenemine ja kliendikogemus

Üks peamisi viise, kuidas värbamisagentuurid saavad eristuda, on pakkuda erakordset kliendikogemust. See tähendab personaalset lähenemist nii klientidele kui ka kandidaatidele. Siinkohal on võtmeküsimus selles, kuidas see ''personaalne lähenemine'' välja näeb? Kas personaalne lähenemine on see, et ettevõte saab küsida hinnapakkumist, mis kujundatakse vastavalt ettevõtte vajadustele või tähendab see alati olemasolemist, nõustamist ja päriselt koostööpartner olemist kogu protsessi jooksul ja ka pärast seda, seda kõike lisaks personaalsele hinnapakkumisele. Mina olen oma ettevõtte üles ehitanud teisest variandist lähtudes ja pean seda PÄRISELT personaalseks lähenemiseks. 

Digitaalsed lahendused ja innovatsioon

Tehnoloogia areng on toonud värbamisvaldkonda mitmeid uuendusi - üks uuemaid lahendusi värbamise mõistes on VR tööintervjuu simulatsioonide läbiviimine (loe lähemalt siit: https://pixovr.com/vr-training-content/interview-simulation/) mis on minu jaoks veel päris võõras ja ei ole ka Eestis väga kanda kinnitanud. Küll aga, värbamisagentuurid, mis suudavad pakkuda innovaatilisi ja tehnoloogiapõhiseid lahendusi, on loomulikult eelisseisus. Näiteks meie oleme täielikult paberivabad ehk meie administratiivne pool toimub ainult läbi digitaalsete lahenduste. Kasutame värbamisteenuste pakkumiseks ATS tarkvara lahendusi ja koolitame end pidevalt uute värbamispraktikate näol, et saaksime pakkuda vaid parimat teenust. Ma leian, et juba innovatiivne ja arengule suunatud mentaliteet on uus ''see'' ehk 'it' Eesti värbamismaastikul.

Spetsialiseerumine ja nišiturgude katmine

Kui üldised värbamisteenused ja nende pakkujad (näiteks CV Keskus või CV-online) võivad olla küll populaarsed, siis spetsialiseerumine kindlatele tööstusharudele või ametikohtadele võib olla tõhus viis eristumiseks. Näiteks IT, tervishoid või finantssektor on valdkonnad, kus spetsiifiline teadmiste pagas ja kogemused on äärmiselt väärtuslikud. Küll aga pean ütlema, et kohati on ka kasulik kaasata värbamisagentuuri, kes ehk ei reklaami end kui spetsiifilisele valdkonnale spetsialiseerunud värbamisagentuuri. Põhjus on selles, et tihtipeale annab väline vaatepunkt uusi ideid ja mõtteid, kuidas edasi võiks toimetada. Lisaks leian, et värbamispraktikad on tihtipeale üsna universaalsed - praktikaid on mitmeid ja neid võib kasutada nii eraldi kui ka koos ühes värbamises, et tulemus oleks just see, mida on vaja.

Tugev bränding ja turundus

Tugev bränd (ja värbamisagentuuride puhul ka ehk persoonibränd) ja strateegiline turundus võivad aidata värbamisagentuuril turul silma paista. Väga hea näide selles osas on näiteks CV Keskuse Värbamisagentuur, kellel on muidugi eelis juba väga hea platvormi omamise osas ja väga aktiivne sotsiaalmeedia. Seega sotsiaalmeedia, blogi kirjutamine aktuaalsetel teemadel, veebinarid, podcastid ja arvamusliidrite kaasamine võivad aidata agentuuril kujundada end eksperdina ja saavutada suuremat nähtavust. Meie panustame autentsusele, aususele ja läbipaistvusele (näiteks meie hinnad on koheselt kättesaadavad ja avalikud). Lisaks koolitame me pidevalt end ka turunduse- ja brändingu vallas.

Mitmekesisuse ja kaasatuse edendamine

Mitmekesisuse ja kaasatuse edendamine on muutumas järjest olulisemaks. Värbamisagentuurid, mis suudavad pakkuda lahendusi, mis toetavad mitmekesist ja kaasavat tööjõudu ja suunavad ettevõtteid ka neid praktikaid rakendama, võivad saavutada konkurentsieelise. Äripäev avaldas just minu artikli ''Värbamiskonsultant: muutusi ei tohi karta – ka inimeste juhtimises mitte'', kus ma räägin sellest, kuidas juhtimis- ja tööpraktikate kaasajastamine tõstab töötajate rahulolu ning aitab saavutada edu, kuid selleks tuleb olla üle muutuste pelgamisest. 

Lähemalt saab artiklit lugeda siit: https://www.aripaev.ee/arvamused/2024/07/16/varbamiskonsultant-muutusi-ei-tohi-karta-ka-inimeste-juhtimises-mitte 

Kuidas need strateegiad haakuvad 2024. aasta värbamistrendidega?

2024. aasta värbamistrendide võtmesõnad on:
  • tehnoloogia ja innovatiivsete lahenduste kasutamine/leidmine;
  • värbamisprotsessi personaliseerimine;
  • valdkondadele spetsialiseerumine;
  • mitmekesisuse ja teadlikkuse suurendamine. 
Värbamisagentuurid, mis suudavad neid trende ära kasutada, saavad konkurentsieelise. Digitaalsed lahendused ja AI muutuvad värbamisprotsessi lahutamatuks osaks, kuid inimsuhete tähtsust ei saa alahinnata - empaatiavõime ja suhtlemisoskus muutub AI kõrval peaaegu et sama väärtuslikuks kui tehnoloogiliste lahenduste rakendamine värbamises

Kokkuvõttes, värbamisagentuurid, mis suudavad adapteeruda muutustega ja kasutada ära kasvõi omas nišis 2024. aastal käimasolevaid värbamistrende, saavad paremini silma paista tihedas konkurentsis ja pakkuda tõelist väärtust nii ettevõtetele kui ka kandidaatidele.


Lisa kommentaar

Email again: